بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» برخی از راه های درمان گیاهی دیابت

برخی از راه های درمان گیاهی دیابت

برخی از راه های درمان گیاهی دیابت

ریحان

ریحان گیاه باغ و سبزی معطریست که تابستان، ایتالیا و اوقات خوش غذا خوردن را در ذهن تداعی می‌کند. به سالاد، سوپ، و پاستا عطری خوشایند می‌بخشد. در مطالعه‌ایی درباره‌ی دم‌نوش‌های گیاهی مشخص شد زردچوبه، رزماری، مرزنجوش، پونه، و ریحان ۵ پیشتاز حاوی فلاوونوید‌ها هستند. ریحان، به طور خاص قند خون را کاهش می‌کند.

بیل‌بری

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

بیل‌بری نوع اروپایی بلوبری است. بیل‌بری از بلوبری‌ها برتر هستند، زیرا بلوبری‌ها تماما آبی هستند، درحالی که فقط درون بیل‌بری‌ها آبی می‌باشد. رنگ آبی یعنی آنتی‌سیانین، آنتی‌اکسیدان‌های سالم که با دیابت مبارزه می‌کنند، تقویت‌کننده‌ی قلب و کاهش دهنده‌ی چربی خون و التهابات.

مطالعات انجام شده از سوی موسسه‌ی بهداشت عمومی و تغذیه بالینی نشان داد که مصرف منظم بیل‌بری تازه، حدودا ۴۰۰ گرم در روز، علائم التهاب را کاهش می‌دهد و تحمل گلوکز در افراد با سندرم متابولیک را بهبود می‌بخشد. هنگامی که گروه مصرف‌کنندگان روزانه‌ی بیل‌بری با گروه تحت کنترل، کسانی که از رژیم غذایی همیشگی خود را پیروی می‌کردند، مقایسه شدند، مشخص شد که علائم التهابی اینترلوکین- ۶ در کسانی که مصرف بیل‌بری را افزایش داده بودند تا ۲۰٪ کاهش داشت.

بابونه

بابونه قند خون را کاهش می‌دهد و با دفع قند از خون و ذخیره‌ی آن در کبد مانع از عوارض دیابت می‌شود. پس از یک روز کاری سخت، دم‌نوشی آرامش‌دهنده‌تر و تسکین‌دهنده‌تر از یک فنجان چای بابونه وجود ندارد.

دارچین

بر اساس مطالعات متعدد مشخص شد دارچین قند خون را کاهش می‌دهد. اما در یکی از مطالعات اخیر پس از مصرف دارچین کاهش چشمگیری در قند خون ناشتا مشاهده نشد. مجددا امتحان نمودند و دریافتند که دارچین هموگلوبین ۱C A را کاهش می‌دهد.

در هر صورت، مصرف دارچین همراه با غذا، التهابات را التیام بخشیده و در نتیجه‌ی کاهش کلسترول و افزایش سوخت و ساز بدن، منجر به کاهش وزن می‌شود. البته، مادامی که دارچین را می‌پزید، فواید آن را خنثی می‌کنید. بنابراین آن را روی لوبیا، عدس و برنج قهو‌ه‌ای یا گوشت قرمز پخته شده امتحان کنید، و بدون قند بمانید!

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده