بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 10 غذای برتر برای کاهش استرس

10 غذای برتر برای کاهش استرس

10 غذای برتر برای کاهش استرس

همه ما در زندگی محرک های استرس متفاوتی داریم، خواه روابط، کار یا مشکلات عزت نفس. اگر به نظر نمی رسد که هرگز نمی توانید آرام باشید، رژیم غذایی شما ممکن است بخشی از دلیل آن باشد. وقتی ذهن ما درگیر چالش هایی می شود، وسوسه انگیز است که به سمت غذاهای پر کالری و فرآوری شده برویم، که قبل از تبدیل شدن به یک عامل مشکل زا، یک تقویت سریع را ارائه می دهند. هنگامی که استرس دارید، با بدن خود مانند یک معبد رفتار کنید و سلامت روان شما از مزایای آن بهره مند خواهد شد. در اینجا غذاهای مفیدی برای کاهش اضطراب روزانه و افزایش انرژی شما آورده شده است.


1. روغن زیتون

از سس رنچ (سس سالاد و ساندویچ) فاصله بگیرید و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون سالم را روی سالاد خود بپاشید.

ثابت شده است که مصرف روزانه روغن زیتون باعث افزایش سروتونین می شود. پیشنهاد ما به سراغ EVOO (روغن زیتون فوق بکر) بروید که فرآوری کمی دارد و حاوی تعداد زیادی فنل سالم است. روغن زیتون خود را در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید و مطمئن شوید که همیشه درب آن را بگذارید تا از مزایای آن کاسته نشود.


تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

2. اسفناج

بسیاری در مورد اسفناج واکنش خوبی نشان نمی دهند، اما ما در مورد انواع پژمرده و ضعیف آن صحبت نمی کنیم. آجیل، پنیر بز، و میوه را به سالاد اسفناج خام اضافه کنید تا یک خوراکی با طراوت داشته باشید. سرشار از اسید فولیک است که بدن ما را به تولید سروتونین و دوپامین سوق می دهد. این انتقال دهنده های عصبی باعث ایجاد آرامش در مقابل افزایش آدرنالین و افزایش کورتیزول می شوند. تا حد زیادی خوشمزه ترین راه برای دریافت اسید فولیک است.


3. چای سیاه

اگر به یک نوشیدنی نشاط آور و کافئین دار برای گذراندن صبح نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم چای سیاه را تغییر دهید. قهوه در تمام طول روز شما را دچار اضطراب می‌کند، اما چای سیاه در واقع هورمون‌های کورتیزول و استرس را سریع‌تر از مصرف کنندگان چای گیاهی کاهش می‌دهد! چای حاوی انواع مواد مفید مانند پلی فنول ها، فلاونوئیدها و کاتچین ها است. اینها همه راه های فانتزی هستند که می گویند چای سیاه انتقال دهنده های عصبی شما را خوشحال می کند.


4. فلفل قرمز

فلفل قرمز که همیشه برش خورده و در هوموس آغشته شده است، سرشار از ویتامین C است که توانایی دفع رادیکال های آزاد و هورمون های استرس را دارد. اگر آنها را خام بخورید (مانند ایده هوموس پیشنهادی ما)، آنتی اکسیدان ها قدرت ماندگاری بیشتری خواهند داشت. با این حال، اگر آنها را به صورت سرخ شده ترجیح می دهید، می توانید دوز روزانه ویتامین C خود را نیز از این طریق دریافت کنید.


5. جو دو سر خرد شده

جو به طور کلی مملو از فیبر است که برای سلامتی و منظم نگه داشتن روده شما عالی است. با این حال، جو دو سر حاوی غلیظ ترین مقدار مواد مغذی است و به شما کمک می کند تا قند خون خود را تثبیت کنید. زمانی که قند خون بالا می رود و افت می کند (به لطف شکر تصفیه شده) با مشکلاتی مواجه می شویم.


6. چوب شور گندم کامل

به دنبال میان وعده هستید اما نمی خواهید یک کیسه چیپس بخرید؟ مقداری چوب شور گندم کامل بخورید! مینیاتوری یا بزرگ، اینها بهترین میان وعده شور هستند. آنها ترکیبی پرکننده از کربوهیدرات و فیبر را فراهم می کنند که مغز ما را برای تولید سروتونین بیشتر تقویت می کند. از چوب شور گاری های خیابانی یا گزینه های موجود در دست فروشان که می توانند پر از روغن باشند و قطعاً گندم کامل نیستند اجتناب کنید.


7. شکلات تلخ

وقتی صحبت از کاهش استرس به میان می آید، شکلات می تواند نجات دهنده واقعی باشد، که منظور آن بیشتر کاکائو و مواد خالص است تا کالاهای فرآوری شده توسط Hershey. وقتی شکر اضافی نداشته باشد، شکلات تلخ می تواند فواید آنتی اکسیدانی و عاطفی داشته باشد تا به شما آرامش دهد.


8. تخم کدو تنبل

گاهی اوقات وقتی استرس دارید فقط باید چیزی بخورید، و دانه‌های کدو تنبل خام یا بوداده واقعاً می‌توانند در حین جلوگیری از خوردن دمنوش به ذهنتان برسد. دانه های کدو تنبل (و مغزها مانند بادام) دارای سطوح بالایی از منیزیم هستند که سطح استرس و خستگی را کنترل می کند. این ها را در سالاد یا کاسه ای بپاشید و مصرف کنید.


9. توت فرنگی

در حالی که درگیر هستید، چرا با شکلات تیره خود مقداری توت فرنگی برای یک میان وعده رمانتیک که بدن شما را نیز خوب می کند، نخورید؟ این توت ها به طور شگفت انگیزی فیبر بالایی دارند و ویتامین C زیادی دارند. در بسیاری از مطالعات نشان داده است که ویتامین C سطح کورتیزول را کاهش می دهد که به طور معمول در دوره های پر استرس افزایش می یابد.


10. صدف

بله، لذت ساعت خوش با خوردنی مورد علاقه شما نیز برای شما بسیار خوب است. این خوراکی‌های کوچک و لزج نه تنها یک داروی غرایز جنسی قوی هستند، بلکه به دلیل محتوای بالای روی خود (400 درصد بیشتر از توصیه‌های غذایی) شناخته می‌شوند که خبر خوبی است. روی به خودی خود یک آنتی اکسیدان است و سیستم ایمنی بدن را در کنار کاهش استرس و التهاب تقویت می کند.


مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده