بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 15 گیاه دارویی برای افزایش رشد مو

سال‌هاست که افراد از مواد گیاهی برای تغذیه پوست سر و تحریک رشد مو استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید لیست مواد گیاهی که برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار طولانی است. در این مقاله سعی داریم چند مورد از این گیاهان را با هم مرور کنیم.

گیاه دم اسبی:

این گیاه سرشار از مواد معدنی است و می‌تواند یک راه حل طبیعی برای تحریک رشد موها و داشتن پوستی سالم باشد. دم اسبی کار خود را با تحریک رگ‌های خونی انجام می‌دهد که اکسیژن مورد نیاز فولیکول‌های مو را تامین می‌کند. گیاه دم اسبی حاوی کوئرستین است که یک فلاونوئید محسوب می‌شود. برای آماده کردن این گیاه، دم اسبی خشک شده را در آب فرو ببرید و اجازه دهید یک یا چند ساعت بماند. سپس آن را صاف کنید و آب آن را بگیرید. اجازه دهید آب در دمای اتاق خنک شود و سپس بر روی مو و پوست سر اعمال کنید.

اسطوخودوس:

روغن اسطوخودوس یک ماده ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد عفونی کننده قدرتمند است. این روغن جریان خون در پوست سر را تحریک می‌کند، رشد موهای جدید را سرعت می‌بخشد و به تعادل تولید روغن‌های طبیعی موجود در پوست سر کمک می‌کند. شما می‌توانید این روغن را به همراه روغن‌های دیگر به کار ببرید.

 

شیرین بیان:

گلیکوزیدها، ساپونین‌های تری‌ترپنوئیدی و فلاونوئیدهایی که در شیرین بیان یافت می‌شود به تغذیه پوست سر کمک می‌کند و اسیب ناشی از عفونت قارچی، اگزما، حساسیت و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را بهبود می‌بخشد. برای استفاده کردن از این گیاه، کافیست یک قاشق غذاخوری ریشه شیرین بیان خشک شده را به سه پیمانه آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید ریشه ها به مدت یک یا چند ساعت در آب بمانند. سپس آب آن را صاف کنید و بر روی سر و پوست آن بمالید.

منبع: مجله سلامت

وبلاگ شکوفا - shekoofa

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده