مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 15 گیاه دارویی برای افزایش رشد مو

سال‌هاست که افراد از مواد گیاهی برای تغذیه پوست سر و تحریک رشد مو استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید لیست مواد گیاهی که برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار طولانی است. در این مقاله سعی داریم چند مورد از این گیاهان را با هم مرور کنیم.

  • آلوئه ورا:

آنزیم‌هایی که در آلوئه ورا وجود دارد می‌تواند پوست مرده را حل کند. آلوئه ورا حاوی سالیسیلیک اسید است. همانطور که می‌دانید سالیسیلیک اسید یک ماده ضد التهابی و آنتی بیوتیک است. ژلی که از گیاه آلوئه ورا تهیه می‌شود می‌تواند یک مرطوب کننده عالی باشد. این ژل ساختاری شبیه کراتین دارد. کراتین پروتئینی است که پوست و مو را تشکیل می‌دهد. به همین خاطر آلوئه ورا یکی از بهترین مواد برای رشد موهای شماست.

  • آمله یا انگور هندی:

آمله که با عنوان انگور هندی نیز شناخته می‌شود حاوی انتی اکسیدان‌های متعددی همچون ویتامین C است که برای تولید کلاژن ضروری اند. افزایش سطح کلاژن تولید موهای جدید را افزایش می‌دهد و باعث استحکام و تقویت آن می‌شود.پودر آمله را با یک مرطوب کننده همچون روغن نارگیل ترکیب کنید و آن را روی پوست سر بمالید و سپس ماساژ دهید. بهتر است بدانید که آمله بهترین درمان خانگی برای سفید شدن زودرس موهاست.

منبع: مجله سلامت

وبلاگ شکوفا - shekoofa

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده