بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» توصیه های دکتر آز؛ روغن و سس کنجد مفید و کم کالری

کنجد چیست؟
کنجد در واقع یک دانه روغنی و بومی کشور هندوستان از گیاهی علفی است. روغنی که از آن می گیرند به پیش فرآیندهایی چون شست و شوی دانه، خرد کردن، له مردن و پرس در دمای سرد نیاز دارد. حدود 50% یک دانه روغن دارد و از روغن های خوبی است که اسید چرب اشباع ندارد، بنابراین روغن سیار مفید و خوب و سالمی است.

روغن کنجد,سس کنجد,کم کالری

روغن و سس کنجد مفید و کم کالری

مصرف سس کنجد چه فوایدی دارد؟
سس کنجد در واقع یک سس رژیمی است، زیرا هم داخل آن دانه های ساییده شده و خرد شده کنجد (ارده) و هم روغن کنجد وجود دارد. اسید چرب اشباع این دو بسیار پایین است و کلسترول ندارد. به همین علت مصرف محدود آن برای افرادی که فشار خون یا چربی یا کلسترول بالایی دارند، مطلوب است.
این سس تخم مرغ ندارد و به همین علت کلسترول را افزایش نمی دهد. این محصول نسبت به دیگر سس ها، کالری پایینی دارد و برای سالادها و سبزیجات می تواند جایگزین سس مایونز شود.

روغن کنجد,سس کنجد,کم کالری

روغن و سس کنجد مفید و کم کالری

سس کنجد شرایط نگهداری خاصی دارد؟
سس مانند هر ماده غذایی یک تاریخ تولید و مصرف دارد. معمولا یک ساله است و هنگام خرید به آن دقت شود. البته به هر حال باید در مصرف هر نوع سس، روند تعادل رعایت شود. بویژه کسانی که چربی و فشار خون بالا ندارند هرگز نباید از سس مایونز استفاده کرده و از این سس هم به مقدار محدود مصرف کنند. به علاوه بعد از یک سال نباید از هیچ نوع سسی استفاده کرد. ظرف نگهداری آن هم باید خشک و تمیز بوده و بو و طعم غذای قبلی را نداشته باشد. البته می توان در شرایط بسیار بهداشتی، سس را به ظرف تمیز دیگری منتقل کرد. ولی اصولا انتقال سس ها از ظرف درون خودشان توصیه نمی شود.

منبع: دنیای نوشیدنی ها

وبلاگ شکوفا - shekoofa

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده